21 év, 21 Pantone szín

én pantone színei

21 év, 21 Pantone szín

Németh Ilka

2021.03.20.

2000 óta, azaz idén 21 éve a Pantone cég minden évben megválasztja a következő év színét, melyről titkos találkozók döntenek. A szín elméletileg valamilyen formában kapcsolódik az adott évhez, illetve meghatározóvá válik mindenféle iparágban, amelyben a látványnak, a színeknek fontos szerepe van.  21 év alatt 21 (azaz 23, hiszen két alkalommal is dupláztak) szín került kiválasztásra, én pedig mindegyiket bemutatom nektek, méghozzá szép háttérképek formájában. Íme, az elmúlt 21 év összes Pantone színe!

Lássuk hát, mely színeket választotta ki a Pantone cég az év színeinek!

2000 – Cerulean Blue

Az új évezred első hivatalos színe, amely magának az ezredfordulónak is jelképévé vált.  Az ég színe egy derűs, kristálytiszta napon végén, amely nyugodt, békés és pihentető időket idéz és azt mutatja, poztívan nézünk a következő évek elébe.

2001 – Fuschia Rose

 Ez egy ragyogó, érezhetően nőies szín. Szenvedélyes, intenzív és izgalmas, ugyanakkor meleg és kedves.

2002 – True Red

Élénk vörös, amely a szeretethez, a szenvedélyhez és az erőhöz kapcsolódik. Mély és intenzív árnyalata miatt választották, energikus és karakteres szín, amelynek már a neve is igen árulkodó.

2003 – Aqua Sky

Lágy, nyugodt és hűvös, a kékes-zöldes árnyalat derűs megjelenést kölcsönöz.

2004 – Tigerlily

A fényes, merész, szenvedélyes és fiatalító Tigerlily vörös és sárga színt is tartalmaz, inspirációt pedig a körülöttünk lévő virágokból merít.

2005 – Blue Turquoise

A tenger színe ihlette megnyugtató türkizkék szelídebb és melegebb tónusú, mint az igazi türkiz.

2006 – Sand Dollar

Természetes és organikus, a Sand Dollar (amelyet a 2006-os gazdasággal kapcsolatos aggodalmak kifejezésére szántak, talán a név is innen van) meleg árnyalat, amely ellazítja és megnyugtatja az idegeket. Emlékeztet a sivatagra és a puha homokos strandokra is.

2007 – Chili Pepper

Mély, fűszeres vörös, amelynek merészsége vonzóan figyelemfelkeltő, kifinomult és csábító. A Chili Pepper bulizós, magabiztos, erőteljes benyomást kelt.

2008 – Blue Iris

A kék stabil és megnyugtató aspektusait a lila misztikus és spirituális tulajdonságokkal ötvözi ez a színárnyalat. a Blue Iris elhozza a megnyugvást egy összetett világban, miközben ad egy kis rejtélyt és izgalmat.

2009 – Mimosa

Meleg és megnyerő sárga. A gazdasági bizonytalanság és a politikai változások idején az optimizmus a legfontosabb, és egyetlen más szín sem fejezi ki jobban a reményt és a megnyugvást, mint a sárga.

2010 – Turquoise

A kék derűs tulajdonságait és a zöld élénkítő hatását ötvözve a türkiz nyugtató, trópusi vizekre emlékeztet. A világ mindennapi gondjai elől megnyugtató menekülésre ösztönzi a gondolatokat, ugyanakkor helyreállítja jólétérzetünket.

2011 – Honeysuckle

Világos, élénkítő rózsaszín árnyalat, amely felemelő, optimista és nosztalgikus nyári érzéseket vált ki.

2012 – Tangerine Tango

 A naplemente sugárzó árnyékaira emlékeztető Tangerine Tango egy élénk, mágneses narancsos árnyalat, amely melegséget és energiát áraszt.

2013 – Emerald

A hipnotikus, megnyugtató és mély színárnyalatú smaragd a szépség, az új élet és a jólét színe.

2014 – Radiant Orchid

A fukszia, a lila és a rózsaszín felhang elbűvölő harmóniája, a Radiant Orchid bizalmat ébreszt, és nagy örömet, szeretetet és egészséget áraszt.

2015 – Marsala

A természetesen robusztus és földes borvörös Marsala gazdagítja elménket, testünket és lelkünket.

2016 – Serenity és Rose Quartz

Most először két árnyalatot is megválasztottak az év színének: – a Serenity és a Rose Quartz.

A két pasztell árnyalat együtt még fokozottabban felerősítette a lágy, érzelmes hatást. Ezzel a színpárossal a nemek kettősére szeretett volna utalni a Pantone, hiszen ekkorra már egyre nagyobb teret nyert a fluid-gender elmélet, amely szerint a biológiai nemünk csak ajánlás, a női és férfi szerepeket saját akaratunk és késztetéseink szerint élhetjük meg. Az egyensúlyra való törekvés is kiolvasható a Pantone színpárosából, illetve utalás is az emberek felfokozott biztonság és béke iránti igényére.

A Rose Quartz meggyőző, mégis szelíd hang, amely együttérzést és nyugalomérzetet közvetít.

A Serenity súlytalan és szellős, mint a kék ég kiterjedése felettünk, és zűrzavaros időkben is fellélegzés és kikapcsolódás érzését kelti.

2017 – Greenery

A Greenery egy frissítő és revitalizáló árnyalat, az új kezdetek szimbolikus jelképe.

2018 – Ultra Violet

A drámai, provokatív és átgondolt lila árnyalatú ultraibolya az eredetiséget, az ötletességet és a jövőképpel kapcsolatos gondolkodást szimbolizálja, amely a jövő felé mutat.

2019 – Living Coral

Lelkesítő és életigenlő korall árnyalat, aranyszínű árnyalattal, amely energizál és élénkít, ugyanakkor mégsem túl kirívó.

2020 – Classic Blue

A klasszikus kék kiterjedt jelenléte felidézi a hatalmas és végtelen esti égboltot, amely a lehetőségek világát nyitja meg.

2021 – Ultimate Grey és Illuminating

Másodszorra is két árnyalat – az Illuminating és az Ultimate Grey – nyerte el az év Pantone színének címét.

Az Ultimate Grey a nyugalom, az állhatatosság és az ellenálló képesség érzését kelti. A sokoldalú szürke árnyalat utalás a szilárd alapokra, amelyeket meg kell óvnunk és amikre építhetünk.

A ragyogó és vidám sárga, pezsgő életet szimbolizálja; melegedő, sárga árnyék, amelyet napenergia hajt. Optimizmusra és derűre sarkall.

Érdekelnek a színek? Olvass utána a színmódoknak is!

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Ezért fontos a rendszerben gondolkodás
Ezért fontos neked is a rendszerben gondolkodás!

Veled is előfordult már, hogy olyan problémával vagy kihívással szembesültél a vállalkozásod mindennapi tevékenysége folyamán, amire csak úgy helyben gyorsan kerestél valamilyen ad-hoc megoldást afféle...

weboldal értékesítési csatorna
Így lehet értékesítési csatorna a weboldaladból!

Egy kérdéssel indítnám ezt a blogcikket: Szerinted mi a honlapok legfőbb funkciója? Egyáltalán, miért kell weboldallal rendelkezned? Erre a kérdésre sokszor egy kicsit zavarodott hallgatás a válasz....

weboldal karbantartás
Emiatt fontos a weboldal karbantartás!

Weboldaltulajdonosként te is jól tudod, hogy a weboldalad kinézete, működése nem pusztán elvi kérdés. Ez az a platform, ami csak a tiéd, ahol bemutathatod termékeidet vagy szolgáltatásaidat....

weblap első benyomás
Ezért fontos az első benyomás a weboldaladról!

A weboldalak világában is, mint mindenhol, első benyomás rendkívül fontos. Kutatások azt mutatják, hogy az átlagos honlapnak csupán 3-5 másodperc áll rendelkezésére, hogy a látogatót maradásra...

felhasználói szokások
Felhasználói szokások: ezért kell ismerned őket!

A weboldalad sikerének kulcsa a felhasználói szokások megértése. Ahhoz, hogy a weboldalad konvertáljon és bevételt hozzon, tudnod kell, hogyan viselkednek a látogatók az oldaladon, mi...

betűtípus kisokos
Betűtípus kisokos

A megfelelő betűk kiválasztása számos szempontból rendkívül fontos az online és offline tartalmak megjelenítésében. A betűtípus hatással van nem csak az összképre, de ami fontosabb:...

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Ha szeretnél további hasznos tartalmakat olvasni, akkor az Ilkrea hírlevél pont neked való! Iratkozz fel és edukálódj tovább!