Hogyan legyen SEO-barát a weblapod?

seo-barát honlap

Hogyan legyen SEO-barát a weblapod?

Németh Ilka

2021.12.10.

Mindenki azt szeretné, ha a honlapját sokan megtalálnák. Azonban ahhoz, hogy hirdetés nélkül is nagyjából látható helyen jelenjen meg az oldalad a találati listában, vannak bizonyos “trükkök”. Most ezekből írok le egy jó párat.

Mi az a SEO?

A SEO a keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO). A weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti, méghozzá nem fizetett keresési eredményekben. A SEO a trükkje tehát annak, hogy az oldalad előrébb jelenjen meg a találati listában, és ezáltal több látogatót érjen el.

Manapság, mikor így virágzik az internet kora, a SEO is épp olyan külön szakmának felel meg, mint szinte bármi más. A jó keresőoptimalizálás figyelembe veszi a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit. Ezért, hogy oldalunkat keresőbaráttá tegyük, meg kell értenünk a működését.

Mit figyel a Google?

Elsősorban kódokat és statisztikákat. Nem érdekli a Google-t, hogy az oldalad design-ja milyen trend szerint épült fel, milyenek, a felhasznált képek, milyen a portfóliód, és a többi. Ez a látogatók számára fontos.

A Google-t a weboldal tartalma érdekli. Ezt abból tudja, hogy hogyan vannak elnevezve a képek, milyen leírás tartozik a honlapodhoz, milyen kulcsszavakat használsz. Ezen szavakból tudja feltérképezni, miről szól az oldal, és minél kevesebb “fehér foltot” lát, annál előrébb sorol a találati listán, hiszen annál inkább tudja, ha egy adott keresésre a tartalmad releváns. Persze figyeli a számokat is: hányan keresik fel az oldalad és mennyi időt töltenek el rajta, milyen rendszeresen frissíted a tartalmad és azokat tovább viszik-e, vagy sem. Értelemszerűen a látogatottabb, kedveltebb oldalakat szintén előrébb sorolja.

Mi a gyakorlati teendő?

Határozd meg egyértelműen a honlap célját!

Jó esetben ez már régen megvan, hiszen ez a legelső lépés a weboldal tervezésekor. Cél nélkül nehéz meghatározni és jól megírni a tartalmat. A tartalom pedig maga a téma.

Használj SEO bővítményt a honlapodon! 

Ennek a bővítménynek a segítségével beállíthatod, mit lásson az olvasó, ha rád talál a Google-ban. Ha blogolsz, segít az ideális szövegméret, mondathosszúság, stb. kialakításában is. Beállíthatod továbbá a címet és a meta leírást, ami a Google-ban a találati listában fog látszani, illetve ha megosztod a Facebookon ez az a leírás, ami megjelenik a cím alatt.

Vezess blogot!

A blog egy igazi multifunkciós eszköz, mondhatni a SEO “svájci bicskája”: A rendszeresen frissített, jól vezetett blog rengszeresen frissített tartalmat jelent, amiket ráadásul telepakolhatsz a megfelelő kulcsszavakkal. Ráadásul a blog forgalmat generál, és azt érezteti a látogatóval (és amennyiben rendszeresen posztolsz, a Google-el is), hogy hiteles és megbízható vagy, a szakterületeden felkészült, és aktívan tevékenykedsz. Ez bizalomkeltő, ami kulcsfontosságú!

A témát fedd le minél jobban!

Bármi, ami a témáddal kapcsolatban lehet, jól jön! Ha például kutyatenyésztő vagy, írhatsz az általad tenyésztett kutyafajta eredetéről, jellegzetességeiről, arról, mire a leginkább alkalmasabbak, írhatsz ajánlást a leendő gazdinak, hogyan neveljék a kiskutyákat, és a többi. De ugyanúgy írhatsz általánosan a kutyák viselkedéséről, testbeszédéről, mit ehetnek, nem ehetnek, stb.

Ne keverd a témákat! 

Nem ajánlott az egymástól távol álló témák keverése, különösen akkor nem, ha szakértőként szeretnéd magad elfogadtatni. Ha több dologban is jártas vagy, esetleg több féle tevékenységed van, ne keverd őket. Inkább legyen több honlapod, több social media felületed, mind egy adott külön témára legyen fókuszálva!

Adj releváns címet a képeknek!

A képeknek többé ne legyen random címe! Az “IMG_1612697996551.jpg” elnevezés az égvilágon semmit nem mond a Google-nek, mikor a weboldaladat pásztázza. Ez remek példa a fentebb említett fehér foltra, aminek hála hátrébb kerülsz a találati listán. Adj meg beszédes nevet, és a képek feltöltésekor az alt szöveges (alternatív szöveg, ami akkor jelenik meg, ha a kép nem töltődik be, így a kép helyén ez a szöveg lesz látható) részt is hasonlóan töltsd ki!

Ne feledd! A jó tartalom már félsiker! Maradj a témádnál és bontsd ki minél részletesebben!

Ha mindez megvan, tesztelj!

Egy összeszedett témafókuszú honlapról meg lehet mondani, hogy miről szól, még akkor is, ha nem nagyon olvasnak bele a tartalomba. Kérj meg ismerősöket, hogy nézzék meg az oldaladat és mondják meg róla kb 5-10 mp után, hogy miről szól. A Google Analytics is sokat tud segíteni, ezen keresztül tudod nézni, hogy milyen a látogatottságod, melyek a legnépszerűbb írásaid, és a többi.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Ezért fontos a rendszerben gondolkodás
Ezért fontos neked is a rendszerben gondolkodás!

Veled is előfordult már, hogy olyan problémával vagy kihívással szembesültél a vállalkozásod mindennapi tevékenysége folyamán, amire csak úgy helyben gyorsan kerestél valamilyen ad-hoc megoldást afféle...

weboldal értékesítési csatorna
Így lehet értékesítési csatorna a weboldaladból!

Egy kérdéssel indítnám ezt a blogcikket: Szerinted mi a honlapok legfőbb funkciója? Egyáltalán, miért kell weboldallal rendelkezned? Erre a kérdésre sokszor egy kicsit zavarodott hallgatás a válasz....

weboldal karbantartás
Emiatt fontos a weboldal karbantartás!

Weboldaltulajdonosként te is jól tudod, hogy a weboldalad kinézete, működése nem pusztán elvi kérdés. Ez az a platform, ami csak a tiéd, ahol bemutathatod termékeidet vagy szolgáltatásaidat....

weblap első benyomás
Ezért fontos az első benyomás a weboldaladról!

A weboldalak világában is, mint mindenhol, első benyomás rendkívül fontos. Kutatások azt mutatják, hogy az átlagos honlapnak csupán 3-5 másodperc áll rendelkezésére, hogy a látogatót maradásra...

felhasználói szokások
Felhasználói szokások: ezért kell ismerned őket!

A weboldalad sikerének kulcsa a felhasználói szokások megértése. Ahhoz, hogy a weboldalad konvertáljon és bevételt hozzon, tudnod kell, hogyan viselkednek a látogatók az oldaladon, mi...

betűtípus kisokos
Betűtípus kisokos

A megfelelő betűk kiválasztása számos szempontból rendkívül fontos az online és offline tartalmak megjelenítésében. A betűtípus hatással van nem csak az összképre, de ami fontosabb:...

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Ha szeretnél további hasznos tartalmakat olvasni, akkor az Ilkrea hírlevél pont neked való! Iratkozz fel és edukálódj tovább!