Hajjajj, természetesen lehet. A rossz weboldal lehet lélegzetelállítóan gyönyörű is, ugyanis a design csak a weblap bőre. Mondhatnám úgy is, hogy attól, hogy egy honlap szép, még nem lesz jó. Ezer meg egy dolog lehet rajtuk elrontva a küllemükön kívül is, hiszen az csak az oldal bőre. Sok minden másnak is működnie kell és megfelelően kell legyen kivitelezve ahhoz, hogy egy weblapot jónak lehessen mondani. De hogy pontosan mi minden lehet rossz egy szép oldalon? Vegyük most sorra!
A biztonság hiánya
A megfelelő biztonsági protokollok nélkül hagyott weboldal könnyen célponttá válhat a kiberbűnözők számára. Az SSL-tanúsítvány hiánya azt jelenti, hogy az oldalad látogatói kiszolgáltatottak a potenciális adatlopásnak és egyéb online fenyegetéseknek. A biztonságos kapcsolat és a jól működő titkosítás nélkül a felhasználók elveszítik a bizalmukat, és keresnek más, megbízhatónak tűnő weboldalakat. Ráadásul teszik mindezt teljesen jogosan, hiszen a biztonsági tanúsítvány hiánya konkrétan azt jelenti, hogy az oldalt akár veszélyes is lehet használni. A rossz weboldal egyik határozott ismertetőjele a biztonság hiánya.Tehát egyáltalán nem éri meg pont ezen spórolni! Gondoskodj róla, hogy weboldalad biztonságos legyen, integrálj megfelelő védelmi intézkedéseket adataid és látogatóid védelméért. A biztonság mindig legyen prioritás az online jelenléted építése során!
Van azonban a biztonságnak még egy fontos aspektusa is: a te saját felhasználói fiókod neve és jelszava! Ugye mondanom sem kell, mennyire nincs szükséged arra, hogy a honlapodat feltörje bárki is…? Márpedig egy gyenge jelszó (és felhasználónév) használatával pontosan ezt kockáztatod. A weboldalak manapság nem véletlenül kérnek kis betűt, nagy betűt, speciális karaktert, számot, (meg hieroglifát, haikut és jambikus pentametert is) a fiókod létrehozásánál. Ezzel szeretnék megelőzni, hogy egy esetleges terheléses támadás során feltörjék és eltulajdonítsák fiókodat, felhasználói adataidat. Ezek a támadások ugyanis a könnyű prédára mennek rá. Teljesen feltörhetetlen jelszó aligha létezik, de ha a tiéd elég nehéz diónak bizonyul, nem fognak vesződni vele és keresnek inkább egy Jóska Pistát „1234” bonyolultságú jelszóval.
Ha azon töprengenél, megfelelő-e a most használt jelszavad, itt máris tesztelheted.
Ha gyenge eredményt kaptál, ne csüggedj akkor sem. Nem reménytelen a helyzet, csak kezdj el használni profi jelszókezelőt, jelszógenerátort! Ezzel hatalmas szívességet teszel nem csak magadnak, de a honlapodat látogató felhasználóknak is.
Nincs belőve a megfelelő célközönség
Kell, hogy legyen célközönség. És az is kell, hogy ennek a célközönségnek a jellemzői, igényei, megoldásra váró problémái jól legyenek felmérve. Amennyiben nem a megfelelő embereknek szól a tartalom, könnyen elúszhat a látogatóid érdeklődése, és nem fogják érezni, hogy az oldal releváns számukra. Így a weblap nem fog szólni senkihez, csak jönnek-mennek rajta az emberek, de egyiket sem fogja érdekelni az ajánlatod. Végezz alapos piackutatást és értsd meg igazán mélyen, kik azok, akiknek szól a honlapod.
Nem a célközönségnek szól
Ha a biztonsági fronton rendben vagyunk, és a célközönséget is sikerült jól megtalálni, az már nagyszerű kiindulási pont. De korántsem elég! Mert: mi történik, ha a honlapod szép, de nem találkozik a célközönség igényeivel, nyelvezetével, az általuk megélt problémákkal? Beugratós kérdés, mert nem történik semmi. És éppen ez a lényeg. Ha a honlapod nem szól senkihez, vagy szólni próbálna, de valamiért nem sikerül neki, akkor nem fog konvertálni. Nem hoz neked látogatókat, a nem létező látogatókból pedig nem létező vásárlók/ügyfelek lesznek. Egy weboldalt pedig nyilván nem azért készíttetsz el több százezer forintért, hogy aztán ne csináljon semmit. A honlap nem csupán egy túlértékelt netes névjegykártya; ez egy ügyfélszerző eszköz. És ezt is teszi, ha meg tudja szólítani a helyesen felmért célközönséget. Ehhez pedig nélkülözhetetlen eszköz a webszöveg, amelynek hiánya szintén a rossz weboldal ismérve.
A jó webszöveggel ugyanis nem lesz ilyen baj. Ha szakértő készíti el, a webszöveg pontosan olyan lesz, amilyet a célközönséged keres. Talán neked nem a kedvenced, de ez nem feltétlenül baj: ha egy szöveg által nem érzed magad megszólítva, az azt jelenti, hogy nem neked szól. De szólhat több ezer, százezer emberhez, akiknek a valósan felmért problémáira és kételyeire épít a szöveg. Így ők garantáltan kattintani fognak, ha látják valahol felbukkanni valamelyik címsorodat!
A tartalom felépítése
Jó a biztonság, jó a célközönség, jó a webszöveg is… mehet még valami félre? Hát persze, hogy mehet 😀 A jó tartalom még mindig megjelenhet rossz hierarchiában: nem mindegy ugyanis, mi van kiemelve, logikailag hogyan követik egymást a sorok, a bekezdések, a szakaszok. Bármilyen minőségi tartalom is található az oldaladon, fontos, hogy a struktúra és a hierarchia megfelelő legyen. A jól felépített hierarchia a tartalomban segíti a látogatókat abban, hogy könnyen eligazodjanak az oldalon, és gyorsan megtalálják, amit keresnek. Ha a szöveg nem megfelelően strukturált, az zavaró lehet és csökkentheti az oldal használhatóságát, vagy nem kelti fel eléggé a figyelmet. Különös figyelmet kell fordítani a kulcsfontosságú információk kiemelésére. Így nemcsak a felhasználók könnyebben megtalálják, amit keresnek, hanem a keresőmotorok is könnyebben értelmezik és rangsorolják az oldaladat.
Nem felhasználóbarát
Semmi sem irritálóbb, mint egy honlap, ami nem felhasználóbarát. Ha az oldalad nem teszi könnyűvé a látogatók számára a navigációt vagy ha az információk megtalálása olyan, mintha egy labirintusban keresné a felhasználó az elveszett lelket, az garantáltan frusztrációt okoz. És az X gomb rendkívül gyors megnyomását. A látogatók gyorsan elhagyják azokat az oldalakat, amelyek nem biztosítanak számukra egyszerű és intuitív élményt. Tehát ne kövess el azt a hibát, hogy a te oldaladat is „rossz weboldal” kategóriába sorolják. Gondoskodj róla, hogy mindent könnyen megtaláljanak a látogatók, és ne hagyj számukra más választást, mint visszatérni!
Betöltési idő
A honlapod lassú betöltési ideje komolyan befolyásolhatja az üzletedet. A jó weboldal gyors. A rossz weboldal pedig nem az. És nem kell, hogy kirívóan lassú legyen; akár 3-4 másodperc betöltési idő is túl lassúnak számít. A látogatók könnyen elveszíthetik a türelmüket, és más, gyorsabb oldalak felé veszik az irányt. Ennek következtében nemcsak látogatókat veszíthetsz, hanem a konverziós arányod is csökkenhet. Az online világban az azonnali hozzáférés és a gyorsaság elengedhetetlen, és egy lassú honlap könnyen ügyfeleket űzhet el. Gondoskodj róla, hogy a honlapod optimalizált és gyorsan betöltődjön, hogy megőrizd az ügyfélbizalmat és növeld az online jelenléted hatékonyságát.
Ez mind teszi a rossz weboldalt!
Ha összeáll a marketingfeladatok jó minőségben való elvégzése (a célközönség felmérése), a célközönség ügyesen történő megszólítása (webszövegírás), a tartalom helyesen van strukturálva, és az oldal maga is biztonságos, felhasználóbarát, gyors és megkapó látvánnyal is rendelkezik (ezek a webdesigner feladatai), akkor összességében elmondhatjuk, hogy a te weboldalad tényleg jó 🙂 És képzeld, ezzel nagyon sokan nincsenek így. Rengeteg honlap elcsúszik legalább egy, de jellemzően több ponton a felsoroltakból. Amivel versenyelőnyt adnak neked, ami szuper.
Ha viszont te magad is úgy érzed, hogy te adsz versenyelőnyt másnak azzal, hogy nincs honlapod, vagy nem megfelelő, én feltétlenül javaslom, hogy mielőbb orvosold ezt a problémát. Engem bátran megkereshetsz, mert szívesen segítek, hogy olyan online megjelenésed legyen, ami ténylegesen profizmust és minőséget tükröz. Itt olvashatsz arról, mire számíthatsz, ha meghoztad ezt a nagy döntést és belevágsz a saját honlap készíttetésébe!